Alla inlägg under december 2013

Av Emelie - 10 december 2013 12:12

Kommer hon bli världens bästa storasyster eller vad:)?!

Hej fina ni! Tisdag och jobbveckan har startat för mig, känns helt ok även om man var lite trött imorse. Men nu är det ju bara två veckor kvar, sen lite julledigt, ska bli så mysigt!

Filippa längtar nog efter bebis i magen, ger mycket pussar och klappar magen hela tiden. Idag är det exakt 100 dagar kvar till beräknat datum, känns helt galet...så snabbt det går! Är säker på att hon kommer bli en superbra storasyster, som hon gärna berättar att hon ska bli dagligen:). Imorse la hon ut sina "bebisar" på badrumsgolvet och skulle byta blöja på hela högen, så sött så jag dör. Sen rada hon upp alla i soffan och la filten över och sa godnatt och pussa hejdå innan det var dags att kila iväg till dagis. Gulligaste jag sett:).

Nu åter till jobbet, hoppas ni får en fortsatt toppen dag!

Av Emelie - 9 december 2013 13:07

Filippa i full gång med pepparkaksbak:)

Kavla kavla, tryck med formarna och så äter vi lite deg också;).

Ledig måndag och pepparkaksbak. Eftersom vi inte fick tiden att räcka till igår, blev det bak av pepparkakor idag istället. Filippa tyckte det var roligt att baka, smaka och kavla degen. Ja roligare än vad denna mamman tyckte, men det är ju för hennes skull vi gör det. Jag som gillar att baka, men som nog tycker att just baka pepparkakor inte är det roligaste. Tidskrävande och ett bra tålamod ska man ha, blev några plåtar i alla fall och trollungen var nöjd.

Nu vilar Filippa middag och jag sitter och tar det lugnt i soffan. Snart kommer pappan i huset hem och jag tänkte prova en ny köttfärsrätt till middag idag. Senare ikväll blir det träning, mår fortfarande jättebra och blir pigg av att träna...sen får vi se hur länge jag orkar:). Härliga lediga dag!

Hoppas ni haft en bra start på veckan!? Fin måndag till er!

Av Emelie - 8 december 2013 20:42

Hej på er! Så var det söndag igen och vi har tänt andra ljuset, helt galet vad fort det går nu, men det brukar alltid december göra.

All snö som kom i fredags och igår är nu helt borta, så himla trist...det ska ju vara vitt och fint ute nu. Dagen har gått så fort idag, tänkte att jag och Filippa skulle baka pepparkakor idag, men det får vi roa oss med imorgon:). Vi tog en liten sväng till Ikea istället för att kika på en garderob till mini i magen. Lite julgodis har jag gjort ikväll, blev supergod chokladkola:).

Nu lite mys och tv, innan det är dags att sova...Godnatt;)

Av Emelie - 7 december 2013 09:51

Äntligen snö och vintervitt ute:)

Godmorgon! Så vaknade vi till en vintervit lördag. Efter frukost gick vi ut en runda i snön. Filippa tyckte det var himla skoj med all snö och pulkan åkte fram. Jag gillar snön, ger så mycket ljus och när det är vinter vill jag ha snö och inte regn och blåst som vi har så mycket av.

Nu är det dags för ett spinningpass, hörs kanske lite senare;).

Fin lördag och helg till er!

Av Emelie - 6 december 2013 20:40

Idag var bästa kollegan Sofie tillbaka på jobb efter sin mammaledighet och det firade vi med prinsesstårta, min favorittårta...så gott!

Godkväll! Så var det äntligen fredag, som jag har längtat efter helg, ledig helg dessutom...ska bli så skönt. Dessutom är alla klappar färdighandlade, ska bara slå in de en dag också:).

Helgen bjuder på träning, middagsbjudning för vänner och kanske lite pulkaåkning, första snön kom ju nu ikväll, så mysigt. Får hoppas den ligger kvar imorgon när vi vaknar.

Nu lite idoltittande och fredagsgott;).

Fin fredag til er!

Av Emelie - 5 december 2013 08:16

Torsdagstrött gullunge som tog sovmorgon till kvart i sju imorse:).

Godmorgon! Redan torsdag, veckorna springer iväg och snart är det jul, helt galet!

I förra veckan fick jag hem "Julens goda" från milda. En liten receptbok som man kan beställa gratis på nätet. Smarriga enkla julrecept. Är sugen på att testa göra egen rödbetssallad, så gott till en köttbullemacka:). En saffranskladdkaka som ser härligt kladdig ut på bilden hade inte varit fel det heller;). Får helt enkelt testas nu i jul.

Nu tänkte jag luta mig tillbaka här på bussen och vila lite innan jag är framme på jobb.

Fin torsdag till er!

Av Emelie - 3 december 2013 21:08

Godkväll! Sitter ni framför tvn och slötittar? Känns som att man inte gör mycket annat om kvällarna den här årstiden.

Till första advent i söndags bakade jag en enkel men supergod mjuk pepparkaka som jag tänkte dela med mig av:).

Mjuk pepparkaka

3 ägg
2 1/2 dl mjöl
2 1/2 dl socker
100g smör
3 msk pepparkakskrydda

Vispa ägg och socker poröst. Smält smöret. Blanda mjöl och pepparkakskryddor. Vänd ner mjölblandningen och smöret i äggsmeten. Häll i en smord bröad form. Grädda i 25-30min (beroende ugn) i 175 grader. Servera gärna med lingongrädde (grädde blandat med lingonsylt).

Perfekt julkaka till alla fikor i december;).

Av Emelie - 2 december 2013 08:16

Kall morgon idag

En liten busungen som hade bråttom till dagis:)


Godmorgon! Så var det redan måndag igen, ja helgen går verkligen för fort. Imorse var jag riktigt trött...grus i ögonen. Tur gullungen piggar upp en. En kall och fin morgon vi vaknade upp till. Filippa hade såklart bråttom till dagis. Hon tog ju hål i öronen i helgen, så det första hon visa på dagis var sina rosa små örhänge, så söt och stolt hon är...visar upp de för alla:).

Nu sitter jag på bussen på väg till jobb och det är snart dags att starta denna måndag!

Fin dag till er!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards