Alla inlägg under december 2013

Av Emelie - 22 december 2013 16:58

Årets julgran är nu på plats! Så himla mysigt. Speciellt på morgonen när man tassar upp, lyser upp så fint och ger den lilla extra julkänslan. Nu är det bara snön som saknas.

Finaste kulan i granen är såklart den Filippa har gjort på dagis. En röd julkula med hennes handavtryck på, mer personligt kan det inte bli! Annars går granen i vitt:).

Av Emelie - 21 december 2013 20:04

Vilken mysig lördag vi har haft. Dagen började med långfrukost och bullar från konditoriet såklart:). Sen tränade jag ett jobbigt men härligt spinningpass, bra start på dagen!

Eftermiddagen har vi spenderat i Malmö. Alla julklappar är redan inhandlade så vi gick mest runt och tittade i butiker, fika, hälsade på tomten och så blev det även lite shopping för mig och min sambo. Var rädd att det skulle vara supermycket folk i stan, men vi tyckte inte alls att det var farligt.

Mysig fika på espresso house och lite karusellåkning för Filippa blev det:).

Ikväll har vi ätit lite julmat, första och det enda för mig. I år firar vi jul hos mina föräldrar på julafton och vi äter kalkon istället för julmat, men en gång om året är det gott.

Nu ska vi klä granen och slå in lite klappar:). Vad hittar ni på idag?

Mysig kväll till er!

Av Emelie - 20 december 2013 20:14

Dessa små söta påsar med lite godsaker hade Filippa med sig till fröknarna på dagis idag. Blev väldigt uppskattat.

Godkväll! Äntligen är det fredag och nu har jag hela 6 dagar ledigt framför mig, vilket känns väldigt lyxigt. Julfika, klä granen, slå in klappar och julfirande står närmst på schemat, ska bli så himla mysigt. Det enda som fattas är snö, tyvärr kommer det nog bli en grön jul:(.

Min söta tomte som jag längtat efter hela dagen ska jag nu få en massa mysiga dagar ihop med:).

Nu lite mumsande på chokladpraliner och tv tittande.

Fin kväll till er!

Av Emelie - 18 december 2013 08:16

Onsdag morgon och det är en trött sådan. Varit en jobbig natt, jag har blivit förkyld och har svårt att sova. Filippa har varit vaken några timmar, då hon haft ont i magen, stackaren...är inte bra än. Får verkligen hoppas att det ger med sig snart.

Dags att rycka upp sig, julvecka på jobbet och många som ska bli fina i håret innan julafton. Tre dagar kvar, sen lite julledighet som jag ser framemot så mycket! Det blir nog en bra dag det här trots lite gnäll;).

En fin onsdag till er!

Av Emelie - 16 december 2013 08:12

Morgonmys framför julkalendern.

Godmorgon måndag! En ny vecka framför oss och bara 5 dagars jobb, sen är jag faktiskt ledig i hela 6 dagar vilket känns väldigt lyxigt med tanke på att jag jobbar inom serviceyrket. Hoppas på en vit jul och mycket mys:).

Igår kunde jag inte låta bli att göra lite julgodis, blev som sagt knäck...dock utan några nötter i då vi inte hade några hemma. Supergoda blev de i alla fall!

Hoppas ni haft en bra helg? Fortsatt bra start på måndagen till er!

Av Emelie - 15 december 2013 17:24

Söndag och tredje advent. Nu är det bara 9 dagar kvar till julafton, december går verkligen fort. Helgen har varit intensiv och den blev inte riktigt som planerat. I fredags på luciadagen ringde de från dagis eftersom Filippa kräkt. Då tänkte vi att magsjukan kommit till oss, men det visade sig vara på grund av förstoppning:(. Så igår var vi inne på barnakuten med vår trollunge, så synd om lilla Filippa, men hon var så duktig och nu mår hon mycket bättre.

På kvällen var vi hos syster och Marcus för middagsmys och titt på deras nya lägenhet. Syster hade gjort en supergod glasstårta med smak av saltlakrits:). Måste få receptet.

Idag har vi haft söndagsmys, tänt tredje ljuset och inhandlat årets julgran:). Så nästa helg tänkte vi klä granen och slå in alla klappar, ska bli mysigt!

Nu tänkte jag koka lite knäck, klassiskt julgodis men väldigt gott.

Fortsatt mysig advent till er!

Av Emelie - 13 december 2013 08:15

Min egna lilla söta Lucia:)

Godmorgon! Så var luciadagen här. Vi har varit uppe extra tidigt idag för lite luciafirande på dagis. Mysig sångstund och fika är inte fel på luciamorgonen. Alla barnen var så söta i glitter, tomteluva och luciakrona. Längtar till Filippa blir lite äldre och ska gå luciatåg, så fint och mysigt!

Nu lite vila på bussen innan det är dags för jobb, hörs kanske lite senare;).

Glad Lucia till er!

Av Emelie - 11 december 2013 21:05

Godkväll! Sitter ni också framför tvn och myser? Medan sambon är iväg och tränar fotboll plockade jag fram lite kvällsgott, tycker man behöver mysa till det lite extra så här års;). Blir ju en del häng i soffan nu när kvällarna är mörka och korta.

Tänkte även bjuda på ett gott och enkelt dessertrecept som vi bjöd på i lördags när vi hade vänner på middag. Man kan dessutom variera den i all oändlighet, genom att välja olika choklad beroende på vad man gillar;).

Chokladmousse

200g valfri choklad, jag använde 150g marabou mjölkchoklad och 50g mörk choklad (70%).
4dl vispgrädde
2st ägg

Bryt chokladen i bitar och smält den över vattenbad. Vispa under tiden grädden tjock. Vispa äggen hastigt och häll ner den smälta chokladen under fortsatt vispning. Vänd försiktigt ner grädden och fördela smeten i fyra glas. Låt stå i kylen minst tre timmar eller över natten. Toppa med det du gillar. Jag toppade med hackad mörk choklad, färska hallon och salta mandlar. Supergott:)!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards