Alla inlägg den 30 juni 2013

Av Emelie - 30 juni 2013 19:54

Som rubriken lyder, precis så har vår helg spenderats. Efter jobb igår åkte vi och min syster Johanna hem till mina föräldrar. Vi släppte av David och Filippa, sen körde vi ut på landet för att plocka jordgubbar:).

Trots regn i luften så hade vi bestämt oss för självplockning av jordgubbar. 8 liter var blev det, plus det vi åt under tiden vi plockade;). Tråkigt väder, men annars så påminner självplockning av jordgubbar om somrarna då jag var barn. Vi brukade plocka jordgubbar då:). Fryst in några liter och ätit några, så himla gott, hade kunnat leva på jordgubbar!

Sen åkte vi hem till föräldrarna igen för lite grillning och en massa lek med Filippa:).

Vi slängde även ihop en enkel jordgubbstårta med marängbottnar, daimgrädde, glass, jordgubbar och kolasås....supergod!

Idag har vi träffat mammagruppen. Lekdejt och fika med allihopa. Så roligt att vi fortfarande håller kontakten och träffas, även om det var längesedan sist. En trevlig söndagsförmiddag:). Resten av dagen har det städats lite & ett snabbt besök på Ikea har vi också hunnit med.

Nu blir det popcorn och mys i soffan:).

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards