Inlägg publicerade under kategorin Familj

Av Emelie - 2 augusti 2016 21:32

För en vecka sedan var vi på Bakken. Vi tog först tåget upp till Helsingborg och sedan båten över till Helsingör innan vi åkte vidare mot Bakken. Här på bilden sitter kusinerna med varsin tablettask och är superglada och någon väldigt inne i sin godisask:).

Glad Flippis i Helsingör.

Tre glada busungar åker karusell.

Lycklig Felicia.

Hejsan! Det var en vecka sedan vi var på Bakken, men inte blivit att jag hunnit skriva om det förrän nu. Det var en härlig dag och barnen var superglada och tryckte det var skoj med karuseller. Jag tror dock dom hade haft ut mer av det om dom varit lite äldre. Jag själv älskar att åka karuseller och vet hur jag och mina systrar sprang mellan karusellerna när vi var små:).
Idag har kusinerna fått busa igen. Min syster och hennes familj har varit här och grillat. Vi tog även en tur till pudesjön så barnen fick bada:). Underbara semester alltså!

Av Emelie - 31 juli 2016 20:42

Två glada kusiner:).

I måndags var vi på Ängelholms hembygdspark med min syster och hennes familj. Vi köpte varsitt Öresund runt kort och bestämde oss för att åka till Ängelholm första dagen. (Kortet gäller i 2 dygn här i Öresunds området).

I parken fanns det lite djur att titta på:).

Det fanns självklart även en superfin lekplats och en linbana som blev en favorit hos barnen.

Vi hade strålande väder och en underbar dag.

Godkväll! Första semesterveckan lider mot sitt slut, men vi har redan hunnit med så mkt roligt och har mycket roligt kvar att se fram emot så det känns väldigt bra.
Helgen har dessutom spenderats med fina vänner, vilket avslutade denna första vecka på ett helt perfekt sätt även om man är lagom trött idag;).

Nu ska jag duka fram lite godis och varsin cola till oss:). Hoppas ni har en fin kväll!

Av Emelie - 28 juli 2016 21:09

Vilken mysig semesterdag vi har haft idag. Trots att det var mulet och nästan ingen sol alls, så bestämde vi oss för att åka en stund till stranden ändå. Tjejerna gillar att gräva och leka i sanden så dom tyckte det var hur kul som helst:).

Filippa letar snäckor på stranden.

Två glada sommartjejer:).

I eftermiddag besökte vi min mormor och tjejernas gamla mormor. Hon bjöd på god middag och jag hade bakat en amerikansk jättecookie som vi fikade på:).

Hejsan! Vi njuter verkligen av varje ledig dag, det är så underbart med semester:). Idag har vi haft en så mysig dag.
Nu har jag precis kommit in efter att ha dammsugit bilen, så även lite nytta hinns med på semestern;). Sambon fixar med våra lamellgardiner i uterummet så vi är riktigt flitiga ikväll.

Hoppas ni har en toppen kväll ni med!

Av Emelie - 25 juli 2016 20:37

I fredags checkade jag äntligen ut från jobb och gick på semester med min fina familj!

Eftersom vi var bortbjudna på fredagen, skålade jag och sambon in vår semester med champagne på lördagen. Behöver jag säga att det var underbart gott;).

Hejsan! Det har visst blivit en liten paus här på bloggen. Men lusten och tiden har inte riktigt funnits. Vi har fått en underbar helg och start på vår ledighet. Både lördag och söndag spenderade vi på stranden och det var så härligt. Idag har vi varit uppe i Ängelholm med min syster och hennes familj och imorgon ska vi åka till Bakken tillsammans och det ska bli superskoj, jag älskar nämligen att åka karuseller:).

Nu ska jag fortsätta njuta här ute i uterummet...hoppas ni har en fin kväll!

Av Emelie - 17 juli 2016 21:24

Jag och lilla Hjalmis. Bilden togs igår när min syster var här med sina fina killar.

Godkväll! Så lider söndagen mot sitt slut, den här helgen har varit så kort. Nu laddar jag för sista arbetsveckan innan det äntligen är semester, så efterlängtad. Igår var som sagt min syster här, så det var fullt ös på barnen:).
Idag har jag mest tagit det lugnt. Tog en löprunda i förmiddags för att vakna till liv, vilket alltid är en bra medicin mot trötthet;). Annars har det inte hänt allt för mycket idag, med det har varit så himla skönt och sådana här lata söndagar behövs verkligen ibland.

Hoppas ni haft en toppen helg! Kram på er

Av Emelie - 10 juli 2016 13:02

Igår var det dags för min systers son Hjalmar att döpas.

Det var en glad Hjalmis i kyrkan:).

En del av presentbordet.

Det blåste en hel del, annars hade vi vädret på vår sida.

Det bjöds på en massa god mat...

Och gott till kaffet;).

Hej! Bloggen har inte riktigt prioriterats denna veckan märkte jag. Det har varit full rulle på jobb och på kvällarna har jag myst med tjejerna och tränat, ja vardagarna går ju i ett, skulle behövt fler timmar på dygnet ibland;). Igår var det som sagt dop för lilla Hjalmar, så det blev en mysig eftermiddag/kväll. Idag är man lite småtrött, men jag passar på att vila lite nu. Felicia sover middag och Filippa är på barnkalas hos kusinen:). Senare i eftermiddag blir det middagsmys hos sambons syster med familj.

Hoppas ni har en skön söndag & bättre väder än vad vi har!

Av Emelie - 30 juni 2016 21:57

I söndags fyllde jag år, ja hela 32 år;). Dagen startade med paket i sängen och skönsång av min fina familj. Sedan åt vi en supergod frukost.

På eftermiddagen åkte vi ner till Ystad och åt på en resturang vid småbåtshamnen.

Självklart blev det lite bus på lekplatsen efteråt.

Dagen avslutades mer jordgubbsswiss, så galet gott! Så jag hade en perfekt födelsedag med min familj och fick så många fina presenter:).

Godkväll! Sitter ni också och ser på fotbollen? Här hemma är det ju det som gäller hela tiden. Så skönt med lite paus nu;). För övrigt kommer jag nog ha världens träningsvärk imorgon då jag inte tränat bodypump på 2 veckor och körde dessutom det nya passet ikväll, men det har varit skoj med lite andra pass och variationen, men nu får det bli lite bodypump igen. Vi har sommarschema där jag tränar så mitt favoritpass på torsdagar är tidigarelagt vissa veckor därav min frånvaro på det passet.

Hoppas ni har en mysig kväll!

Av Emelie - 28 juni 2016 21:02

Sötaste systrarna igår morse. Det var min lediga måndag igår så jag har haft en härlig lång helg med 4 dagars ledigt:). Fick ju ledigt på midsommarafton då jag egentligen skulle jobba. Så det var väldigt skönt!

Igår när sambon kom hem från jobb gjorde vi en liten utflykt till pudesjön. Två av fyra i familjen badade. Jag & Felicia är badkrukor och stod på land och tittade på. Det var kallt till en början tyckte Filippa men sen badade hon massor.

Hejsan! Hoppas ni haft en skön helg, det är ju visserligen redan tisdag så snart helg igen;). Ni kanske redan gått på semester?! Själv har vi några veckor kvar innan det är dags för oss. Tycker än så länge att det är ok att jobba, men vet att desto mer man närmar sig sin semester desto jobbigare blir det. Man får försöka njuta av kvällar och helger så länge:).

Nu ska jag springa ner i tvättstugan, fortsatt mysig kväll till er!

Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi