Inlägg publicerade under kategorin Familj

Av Emelie - 21 augusti 2015 11:22

Sista semesterdagen spenderas på stranden.

Hejsan! Just nu springer tjejerna runt och busar på stranden, så jag och sambon får en liten lugn stund i solstolen:). Så underbart! Ännu en sommardag har vi framför oss och nu suger vi ut det sista av sommaren och semestern. Vill inte att sommaren ska ta slut, även om hösten är bra mysig den med, så har jag gärna sommar ett tag till!

Hoppas ni har en fin fredag, så hörs vi snart igen;).

Av Emelie - 20 augusti 2015 22:03

På lördagen när vi kom till Borrby strand på Österlen där vi hyrt en camping stuga var inte vädret riktigt som vi tänkt oss. Vi hade planerat en dag på stranden, men istället blev det en utflykt till Kåseberga och Ales stenar:).

Det var väldigt blåsigt, men Filippa tyckte det var skoj att vara uppe på stenarna.

Vår minsta goding:).

Som sagt väldigt blåsigt & svårt att få till bra bilder;). Men det blev en lagom utflykt och jag & sambon köpte med oss varsin god räkmacka som vi åt på kvällen till en flaska rosé.

Filippa i Simrishamn dit vi åkte på förmiddagen på söndagen.

Filippa på språng på mysiga gator.

Blev även en mysig lunch innan vi åkte tillbaka till stugan och gick ner till stranden då det blev väldigt varmt och soligt på eftermiddagen. Måndagen tillbringade vi nere på stranden:). Så vi hade en jättebra minisemester på Österlen och att "campa" tyckte Filippa var väldigt mysigt, så det får det nog bli nästa år också.

Godkväll! Sent inlägg idag också, men har haft fullt upp sen vi kom hem från stranden där vi tillbringat dagen. På lördag ska vi ha kräftskiva här hemma, så vi har fixat lite inför det, sen har jag varit och tränat och hunnit med att städa lite ikväll. Imorgon är det min sista semesterdag, ja jag är ju ledig i helgen och sen är det även min lediga måndag på måndag, så har allt några lediga dagar kvar, men imorgon blir det nog sista stranddagen för oss detta året. Känns helt okej och vi har fått en hel del dagar på stranden på vår semester så jag är helnöjd:).

Av Emelie - 18 augusti 2015 22:21

Har så många fina bilder från vår lilla minisemester på Österlen, så får nog dela upp det i två inlägg:).

Filippa älskar havet och stranden.

Filippa i full fart:).

Där låg även en pool precis nere vid havet som var poppis:).

Felicia i full action med spaden i högsta hugg.

Två små tjejer på väg ner till havet.

Vår lilla Felicia:).

Filippa hoppar och leker i vågorna.

Hej på er! Blev ett litet uppehåll ifrån bloggen. Vi har njutit och haft det så himla bra på vår minisemester på Österlen. Vi kom hem igår kväll så idag har vi varit hemma och tvättat några maskiner. Filippa har såklart varit ute och cyklat, för hon har lärt sig att cykla! (Ni som följer mig på instagram såg videon jag la upp för någon dag sen). Poletten trillade äntligen ner nu när vi var iväg, så vi har en glad och stolt Filippa här hemma som helst vill cykla hela tiden:).

Annars hoppas jag att blåsten avtar tills imorgon då vi tänkt åka till stranden:). För det är galet vad det blåser ute och har gjort i en veckas tid, annars är vädret perfekt och jag är glad över att ha prickat in semestern nu när det äntligen är sommar, även om semestern tyvärr lider mot sitt slut.

Nu ska jag hoppa i säng, Natti natti på er:).

Av Emelie - 12 augusti 2015 11:16

Har ju glömt att visa er bilder från i torsdags när vi var hemma hos mina föräldrar och badade och på eftermiddagen åkte vi hem till min mormor på middag, för att senare se Hasse Andersson.

En glad liten Felicia

Finaste systrarna.

Puss syrran;).

Kusinkram.

Ett försök till ett bra foto på kusinerna och deras nästkusin.

Något gladare men en liten smitare som tröttnade på att vara med på foto.

Hejsan! När jag tittar på dessa bilderna så undrar jag vart solen tagit vägen, ännu en mulen dag hos oss, men enligt prognosen så ska solen vara tillbaka imorgon igen:). Jag tänkte snart bege mig ut på en löprunda, annars har vi inga direkta planer denna onsdag vilket jag faktiskt tycker är rätt så skönt att bara ta dagen som den kommer.

Hörs snart igen;) Kram på er!

Av Emelie - 9 augusti 2015 20:55

Idag har vi haft en riktigt härlig dag på stranden:).

Mina favoriter i havet.

Godkväll! Vilken underbar sommardag vi har haft idag. Vår semester känns verkligen helt perfekt, det är sommarvärme och solen skiner på oss. Så vår första semestervecka tillsammans kan jag bara sammanfatta på ett sätt, helt underbar! Nu hoppas jag att dom två sista veckorna blir likadana, fast det är jag säker på att dom blir oavsett väderlek, även om solen gör en på så himla bra humör:).

Nu blir det lite jordgubbar och grädde tillsammans med sambon:). Fin kväll till er!

Av Emelie - 8 augusti 2015 08:59

I tisdags när vi körde hem från våra vänner i Linköping stannade vi i Gränna eftersom att det ändå är på vägen:).

Polkagriskokning pågick i varje hörn och Filippa tyckte det var skoj att stå att titta när dom bakade polkagrisar:).

Blev en härlig matpaus i solen och med underbar utsikt.

Det fanns polkagrisar i mängder:).

En liten Felicia som var bra sugen.

Fick även med mig lite god choklad hem.

Bästa systrarna.

Det var lite bilder från vårt mysiga besök i Gränna:).

Godmorgon! Precis satt mig i soffan med andra koppen kaffe och Nyhetsmorgon är på i bakgrunden. Just nu regnar det och åskar lite. Planerna för idag är nog inget speciellt, kanske blir det lite bakning, vi får se. Annars känns det som att vi har lite småprojekt vi hade behövt ta tag i här hemma, men tror inte lusten för det finns idag:). Vad ska ni hitta på idag?

Hoppas ni får en fin lördag och att solen kikar fram hos er!

Av Emelie - 7 augusti 2015 13:47

Filippa på stranden.

Världens bästa systrar.

Hejsan! Ja dagen började så himla bra, så vi begav oss mot stranden i förmiddags. Men efter 1 1/2 timme så började det helt plötsligt att regna för fullt, så vi fick åka hem. När man tittar på bilderna har man svårt att tro det, men så var det. För mig gör det inget, även om jag hellre legat på stranden såklart. Just nu regnar det inte i alla fall, det är mulet men fortfarande varmt. Så lite städning får det bli här hemma, sånt får man ju in gjort när det är fint väder. Tänkte även ta mig ut på en löprunda lite senare och ikväll funderar jag på om jag och sambon ska äta lite ost och kex och dricka ett gott vin:).

Hoppas ni har en fin fredag, så hörs vi lite senare:).

Av Emelie - 5 augusti 2015 20:49

Nu tänkte jag bildbomba er med bilder från Kolmården:).

Vi började i Bamses värld, där vi såg på teater och åkte lite karuseller:).

Filippa och en stor tiger;).

Sambon på språng:).

Delfinshowen som helt klart var det bästa på hela Kolmården.

Sedan åkte vi linbana...

Och tittade på bland annat giraffer.

Glasspaus;).

Vi avslutade dagen på lekplatsen och sen blev det även lite shopping av gosedjur och godis:).

Hejsan! Nu fick ni se en liten del av alla bilder som jag tog när vi var på Kolmården i måndags. Vi hade en supermysig och rolig dag med perfekt djurparksväder:). Så en mycket lyckad dag som Filippa pratar mycket om:).

Efter ovädret igårkväll med åska och regn blev det en superfin sommardag idag också:). Vi har bara varit hemma idag och tvättat ett gäng maskiner, men även njutit av solen och värmen i trädgården. Jag njuter verkligen av varje sekund av min semester, så himla skönt och välbehövligt med ledighet och massa tid med familjen.

Hoppas ni njuter av sol och sommar även om ni är tillbaka på jobbet! Kram på er, så hörs vi imorgon igen;).

Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi