Inlägg publicerade under kategorin Familj

Av Emelie - 4 augusti 2015 19:52

Här sitter vår härliga barnliga inne i Bamses hus på Kolmården:).

Hejsan! Sitter just nu i bilen och är snart hemma. Båda tjejerna har slocknat, så passar på att skriva några rader här inne:). Vi har haft en underbar vistelse uppe i Linköping hos fina vänner och en heldag på Kolmården. Får göra ett annat inlägg om det. Semester har startat på bästa sätt och värdet kan man inte klaga på, äntligen sommar:).

Nu ska jag luta mig tillbaka och mumsa på lite choklad som fick följa med ifrån Gränna där vi stannade på vägen:). Hoppas ni har en underbar sommarkväll! Kram kram

Av Emelie - 2 augusti 2015 09:09

Godmorgon! Precis ätit en riktigt god frukost, tog mig nämligen ut på en liten löprunda innan frukost, så det smakade extra bra idag kan jag säga. Men phuu...vad det var jobbigt, inte alls min grej att springa innan jag ätit något, så aldrig mer. Nu efteråt är det givetvis superskönt men man behöver lite energi innan man går ut och springer.

Igår jobbade jag sista dagen på några veckor, för nu har jag äntligen semester, bättre sent än aldrig:). Nu väntar 3 mysiga veckor med familjen och det ska bli så himla skönt att bara få vara ledig. Hoppas självklart på fint väder, men det kan man ju inte styra över. Idag efter lunch kör vi upp till Linköping och fina vänner. Imorgon åker vi och besöker Kolmården:). Så en riktigt bra start på semestern.

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen blir det lite packning! Fin söndag till er, så hörs vi snart igen;).

Av Emelie - 13 juli 2015 21:41

I lördags eftermiddag gjorde vi ett besök på Hallongården med min syster och hennes kille och mina föräldrar.

Felicia mumsar på hallon.

Fanns inte så många mogna hallon, så blev inte mycket plockande tyvärr. Ett besök till i sommar ska vi nog hinna med:).

Mosters kille är inte rädd för djur, satt länge och klappade lilla lammet:).

Kusinkärlek:).

Sen avslutade vi med fika.

Godkväll! Måndagen börjar lida mot sitt slut. Idag har jag varit ledig, så jag och tjejerna har haft en mysig dag. I förmiddags cyklade vi till lekplatsen trots att det regnade ute, men har man lovat så har man, lyckligtvis blev regnet inte långvarigt:). Eftermiddag har jag varit och fixat naglarna och sedan blev det grillat hemma hos svärföräldrarna, så en härlig måndag och start på veckan!

Nu blir det väl lite tittande på Wallander innan sängen kallar:). Hoppas ni haft en fin helg, så hörs vi snart igen!

Av Emelie - 6 juli 2015 21:52

Här kommer lite bilder från gårdagen då vi var på stranden i Ystad.

Det var kallt i vattnet men ändå skönt, så jag tog faktiskt mitt första dopp i havet:). Jag som är en badkruka badade alltså:).

Mycket lek i sanden för Filippa. Baka sandkakor och leka med vatten är roliga saker tycker Filippa.

Dessa två alltså, världens bästa systrar!

Även Felicia gillar att leka i sanden:).

Pappa och dotter.

Felicia tyckte nog att det var lite kallt i vattnet till en början, men sen så ville hon bara bada hela tiden:).

Vi avslutade dagen med glass och här har vi glassnjutaren nummer 1;). Behöver jag säga att vi hade en underbar dag vid havet, tror bilderna talar för sig själv:).

Godkväll! Sitter i soffan och slötittar på en film på trean samtidigt som jag skriver till er:). Just nu är det helt vindstilla här och en mycket behagligare luft än inatt då det var riktigt svårt att sova, så himla kvaft, men regnet och åskan inatt gjorde väl sitt. Tog en löprunda efter nattningen av tjejerna nu ikväll och då blåste det en massa, men soligt och skönt var det:). Får hoppas sommarvärmen kommer tillbaka igen även om jag tycker vi haft helt ok väder idag. Jag har ju en hel del veckor kvar att jobba innan det är dags för semester så förhoppningsvis har vi sommarvärme då:).

Nu ska jag fortsätta se lite tv innan det är dags för sängen! Kram på er

Av Emelie - 27 juni 2015 20:39

Jag och min älskling i trädgården hemma hos mina föräldrar.

I Barsebäcks hamn där vi var och åt. Det blev en fin kväll även om det var lite kyligt. Så mysigt att gå runt och kika på fina båtar och höra och se havet.

Jag åt en god halstrad torsk med rödbetor, skirat smör och färsk potatis, så himla gott! En perfekt födelsedagsmiddag.

Vi två igen:).

Sen hade jag bakat en kladdkaka med chokladfudge, så vi tog kaffe och tårta hemma hos mina föräldrar efter restaurangbesöket. Så jag hade en riktigt bra födelsedag med dom bästa!

Godkväll! Äntligen satt mig i soffan med ett kallt glas Cola och lite godis, är det lördag så är det;). Vi sov över hos mina föräldrar och stannade kvar en stund under dagen idag. Jag, Filippa och min syster (Filippas moster) åkte och plockade jordgubbar medan Felicia sov middag. Så 9 liter jordgubbar fick vi med oss hem, så gott! Ätit glass och jordgubbar till efterrätt idag, sen får vi se om jag hittar på något med dom andra eller bara njuter av jordgubbarna som dom är. En del kommer jag nog frysa in till smoothies:). Finns ju mycket man kan göra med dom röda underbara bären och tröttna kan man väl inte göra? Inte jag i alla fall;).

Nu sitter vi här och väntar på fotbollen som snart börjar, eller rättare sagt min sambo väntar. Jag är inte så jätteintresserad men jag kan nog roa mig med lite nätshopping samtidigt som fotbollen är igång i bakgrunden:).

Fortsatt fin kväll till er, så hörs vi mer imorgon;).

Av Emelie - 26 juni 2015 12:39

Idag är det ingen vanlig dag...för idag är det min födelsedag:). 31 år blir jag och helt klart i mina bästa år;).

Hejsan! Morgonen började med skönsång av familjen, lyxig frukost och fina presenter. Ikväll blir det restaurangbesök med mina föräldrar och min ena syster med familj, ska bli supermysigt! Jag tog mig nämligen friheten och tog ledigt från jobb idag. Sambon är ju pappaledig denna och nästa vecka och det är mina lediga helg, så det passade så bra. Så nu är jag ledig fram tills tisdag:).

Nu kom sambon med god lunch, fin fredag till er, så hörs vi snart igen!

Av Emelie - 22 juni 2015 20:40

Finaste systrarna redo för midsommarfirande, tyvärr fick vi ta bilderna inomhus då det regnade ute:(.

Filippa fick lockar i håret och en rosettklämma, då jag tyvärr inte hann göra kransar till tjejerna.

Jag med mina tjejer:).

Här är en bild från midsommardagen då vi åkte hem till mina föräldrar för grillning och Felicia tog ett litet dopp i deras pool:).

Jag njuter av ett glas rosevin vid poolen:).

Kvällens dessert som jag och lillsyrran gjorde. Vi bakade egna nutellamaränger med mandelspån och flingsalt på toppen, riktigt gott med lite flingsalt på maränger så det är ett baktips från mig:). Salt och sött är ju en väldigt god kombination:). Sedan blandade vi glass, grädde, jordgubbar och maränger och dom som ville fick även toppa me kolasås eller chokladsås, så en somrig och god variant av marängsviss:).

Godkväll! Sitter och tittar på "En klassiker" och blir allt lite sugen på att genomföra en svensk klassiker eller i alla fall en tjej klassiker, hade varit riktigt roligt att ha det i bagaget;). Bjöd er på lite bilder från midsommarhelgen, blev dock inte så många foto tagna tyvärr. Annars har det varit en vanlig dag på jobbet idag, men jag har längtat hem hela dagen då sambon är pappaledig i två veckor och är hemma med tjejerna. Förhoppningsvis går det snabbt tills det är dags för semester;).

Mysig kväll till er, så hörs vi snart igen!

Av Emelie - 14 juni 2015 19:59

Igår efter frukosten hade jag lite egentid med min Filippa. Så vi tog cykeln och cyklade på en liten cykeltur. Det blev en hel del härliga sommarbilder:).

Min fina sommarflicka

När vi kom hem möttes vi av en glad lillasyster:).

Hejsan! Det blev ett litet bildregn från gårdagens underbara cykeltur med min stora tjej. Mysigt att bara få vara hon och jag ibland:). Precis som gårdagen har denna söndag varit supermysig. Lite regn i förmiddags men sen kikade solen fram och det blev en fin dag. Jag har varit ute på en skön löprunda, varmt och svettigt var det men så härligt. I eftermiddag har vi grillat, sen gick vi ner och åt mjukglass på torget. Åh vad jag älskar sommar! Denna helgen har varit så himla bra på många vis.

Hoppas ni haft en toppen helg, nu blir det snart fotbollstittande här hemma...Kram på er

Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi