Alla inlägg under juli 2013

Av Emelie - 16 juli 2013 15:03

 

I helgen fick vi äntligen till en fin bild på oss, så längesedan sist och det är ju så kul att ha! Fyra generationer samlade, mormor, mamma, jag och Filippa:)

Av Emelie - 15 juli 2013 11:39

Igår gjorde jag äntligen whoopie pies. Whoopie pies är ett amerikanskt bakverk. Det är en mjuk kaka, som exempelvis en sockerkaka med fyllning. Man kan blanda och variera med olika smaker hur man vill, gott är det!

Jag gjorde choklad whoopies med choklad smörkräms fyllning, supergott! Inte så svåra att baka heller, så absolut värt att testa;).

Av Emelie - 13 juli 2013 19:29

Vilken lördag det blev. Först världens längsta dag på jobb, ja det kändes så i alla fall. Hade kunder till klockan 12, sen dog det verkligen ut, förstår att folk inte vill klippa sig denna underbara dag, alla njöt väl på stranden:).

Efter mitt jobb hämtade min sambo upp mig & så körde vi till Ribban (stranden i Malmö) för att hämta Filippa, som moster och Marcus passat. Blev en timmes eftermiddagsmys på stranden, härligt!

Nu ikväll blir det bara lugnt och mys med min underbara dotter.

Av Emelie - 11 juli 2013 11:13

Hej på er! Torsdag redan och vi blir bortskämda med fika här på jobbet. Hans som har semester och är ledig var precis inne med fikabröd till oss, så gulligt.

För övrigt så känns det verkligen som en stor del av oss har semester nu, så tomt på bussen på väg in till stan om morgnarna och här inne i stan är det inte heller så mycket folk. Själv så ska jag jobba i 3 veckor till innan det blir semester för oss. Längtar efter härliga långfrukostar, grillmys, bad och massa annat skoj:).

Sommarväder ute, så kvällar och helger får man ta tillvara och njuta av till max så länge:)

Ha en fortsatt härlig sommardag;)

Av Emelie - 8 juli 2013 21:34

Godkväll! Vilken underbar helg det har varit, jag har varit ledig i tre dagar och det har varit sol och sommar varje dag:). Idag har moster Sofia varit här och busat en massa med Filippa i trädgården.

En rolig dag och Filippa bjöd på massvis med pussar:).

När pappa kom hem hade han köpt med sig en liten pool och Filippa trivdes som fisken i vattnet.

Eftersom det var så fint väder var jag sugen på en löprunda. Hela familjen följde med till bokskogen, så medan jag sprang 7km så lekte Filippa i skogen med pappa. Härlig start på veckan...kommer nog ha värsta träningsvärken imorgon. Så kuperat i skogen ju, inte riktigt van vid det eftersom jag nästan alltid springer på asfalt.

Hoppas ni haft en skön helg & att veckan startat bra;)

Av Emelie - 7 juli 2013 21:42

Ytterligare en härlig sommardag har passerat, så underbart! Idag blev det en dag på stranden. Hade tänkt stanna hemma i trädgården, men det var så himla varmt. Så jag och Filippa körde till mina föräldrar då David skulle se fotboll och sen vidare mot stranden. Blev inget dopp, alldeles för kallt för mig, men en fin dag vid havet.

Filippa trivdes på stranden:)

Blev även lite poolhäng efter stranden hemma hos mina föräldrar, så härligt...som jag älskar denna tid på året.

Nej nu går mina ögon i kors, så det blir sängen direkt:), Natti Natti!

Av Emelie - 7 juli 2013 13:22

Här kommer gårdagen i bilder:). Härlig lördag med en massa sol och mys.

Morgon startade med powerwalk, absolut något av det bästa när solen lyser. Resten av dagen spenderades ute i trädgården, precis som det ska vara på sommaren!

På eftermiddagen kom mormor och morfar, moster Johanna och Marcus. Bästa morfar tapetserade i Filippas rum, blev ett helt nytt utseende, så himla fint!

På kvällen grillade vi och åt en god frozen cheesecake med en massa choklad i:).

Underbar sommardag, hoppas sommaren bjuder på fler sådana dagar!

Av Emelie - 5 juli 2013 13:11

 

Den här söta kaninen från maíleg har fått flytta in på Filippas rum. Hennes nya kompis, som hon satt och tittade på pippi med imorse:). "Pippas niinis", som hon säger, så gulligt!!


Fredag idag, äntligen snart snart helg...bara några timmar kvar. Blir en rätt så lugn helg, middag med syster och hennes sambo imorgon, hoppas på sol så vi kan grilla och sitta ute på trädäcket och njuta! Annars blir det väl det vanliga, bus och lek med Filippa, träning och allt sånt man inte hinner med i veckan:).


  Imorse var Filippa världens gulligaste, stod i fönstret och vinkade på pappa. Hon saknar nog sin pappa på morgnarna, pappas lilla flicka:)


Nu tillbaka till jobb, ha en fortsatt fin fredag!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards