Alla inlägg under maj 2013

Av Emelie - 21 maj 2013 08:18


Godmorgon tisdag! Idag känner jag mig riktigt utvilad, vi gick och la oss i tid:). Igår när man vaknade var man lagom trött efter att ha suttit uppe och tittat på finalen i hockey, men helt klart värt det.

Filippa är allt ett litet busfrö, oftast alltid glad, men väldigt envis och bestämd. Får hon inte som hon vill så blir hon sur, lite trotsig redan med andra ord. Annars tycker jag att hon är rätt så snäll;). Imorse fick jag springa runt och jaga henne för att ta på henne ytterkläder och skor för att gå till dagis, ja hon testar en på allt..mitt lilla charmtroll!

Av Emelie - 19 maj 2013 19:57


Helgen lider nu mot sitt slut, känns som den precis började, men så är det när man jobbat lördag. Helgen har i alla fall varit väldigt lugn, så himla skönt och välbehövligt.

Igår efter mitt jobb var vi ute i det fina vädret och njöt. Idag har det varit raka motsatsen, regnet har vräkt ner. Men lagom till eftermiddagen när vi skulle hem till Davids syster med familj och grilla sprack det upp:). Bästa kusinerna har busat och inte varit stilla en sekund, underbara töser! En härlig eftermiddag med god mat & fika har det varit, som alltid!

Nu blir det soffmys & tv tittande. Får växla mellan hockey VM och mästarnas mästare:).

Av Emelie - 17 maj 2013 08:13

Världens sötaste Filippa imorse, hon hade väldigt bråttom ut:)

Äntligen fredag! Väldigt trött är jag idag, hade svårt att somna igår...så varmt, men man ska inte klaga:). Skönt att det snart är helg, jobbar imorgon men förhoppningsvis går dagen fort.

Ville bara önska er en Happy Friday & bra start på helgen;).

Av Emelie - 16 maj 2013 22:03

Godkväll! Så varmt det är, riktig sommarvärme som hittat hit, nu hoppas vi att det stannar så här i några månader framöver, eller vad säger ni:)?

Igår på lunchen sprang jag på sötaste lilla väskan till Filippa, kunde bara inte låta bli att köpa den, så gullig:). Den får hon ha med sig på semestern...hihi.

Ikväll hittade jag även en coca cola light flaska med mitt namn på:). Till och med rätt stavning. Coca cola ersätter ju sin logga med de 150 vanligaste egennamnen i Sverige nu och under sommaren. Så på Ica här i Svedala fann jag mitt namn, kul tycker jag:).

Nej nu är jag så trött, sängen ropar på mig...NATTI!

Av Emelie - 15 maj 2013 15:41

Hej på er! Vilken underbar dag det är, sol och sommarvärme. Var ute och njöt på lunchen lite:). Så mycket folk det är i stan nu när det är Eurovision. En massa turister, men det är skoj att det händer något i Malmö även om jag inte är speciellt intresserad av Eurovision.

En annan sak som är det bästa och härligaste med vår och sommar är att man kan gå ut och springa igen. Springa kan man göra året om, men på vintern tränar jag hellre ett spinningpass än att ge mig ut i kylan. Har kommit igång bra igen och det känns riktigt bra. Gillar ni att löpträna? Jag tycker det är en perfekt träningsform, speciellt när man har barn och inte lika mycket tid. Börja att springa 15 minuter och sen öka, så lovar jag att det bara kommer bli lättare och lättare:). Ett litet tips från mig;)!



                                       


Av Emelie - 13 maj 2013 16:29


Så var det måndag och ny vecka. En hel vecka framför oss. Men nu närmar det sig semester, inte så långt kvar nu:).

Idag är jag ledig, älskar mina lediga måndagar. I förmiddags var vi ute i det fina vädret, soligt men kallt var det. Annars har vi bakat lite tigermuffins och busat en massa. Ikväll blir det träning, ett bodypump pass som står på tur:).

Ha en fortsatt bra måndag & start på veckan!

Av Emelie - 12 maj 2013 17:36


Hej på er! Oj vad helgen går fort, varför är det alltid så? Varit en härlig helg med helt ok väder. Känns som vi hunnit med en del. Rensat ogräs i trädgården, fruktansvärt tråkigt men nödvändigt och fint blir det ju:). Shoppat och firat mellan systern har även det hunnits med. 

 

Kalasfin Filippa i nya klänningen från POMP de LUX:).


 

Gårdagens goda tårta från kalaset. Frozen cheesecake med jordgubbar och hallon som topping, mums! 

 

Den obligatoriska powerwalken när man är ledig, blev i Kävlinge eftersom vi sov över hos mina föräldrar. Våren har verkligen anlänt med språng. Allt är verkligen grönt, utslaget och i full blomm, så fint! 

 

Idag har vi varit ute och i trädgården nästan hela dagen. Dagens middag fick bli en lätt och snabb rätt. Hemmagjord grillad hamburgare:).


Hoppas ni haft en lika bra helg!?


Av Emelie - 10 maj 2013 19:27


Idag har det varit en riktig klämdag. Jag har jobbat & sambon har varit ledig med Filippa. Känns som man var ensam om att jobba idag, inte mycket folk på bussen imorse på väg in till jobb och massa folk i stan.

Nu är det i alla fall helg, så skönt med 3 dagar ledigt! Helgen bjuder på kalas och lite trädgårdsfix:).

Middagen står nu serverad och senare kommer syster & Marcus hit på kaffe och kortspel. Trevlig kväll!

Presentation


Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards