Av Emelie - 7 augusti 2015 13:47

Filippa på stranden.

Världens bästa systrar.

Hejsan! Ja dagen började så himla bra, så vi begav oss mot stranden i förmiddags. Men efter 1 1/2 timme så började det helt plötsligt att regna för fullt, så vi fick åka hem. När man tittar på bilderna har man svårt att tro det, men så var det. För mig gör det inget, även om jag hellre legat på stranden såklart. Just nu regnar det inte i alla fall, det är mulet men fortfarande varmt. Så lite städning får det bli här hemma, sånt får man ju in gjort när det är fint väder. Tänkte även ta mig ut på en löprunda lite senare och ikväll funderar jag på om jag och sambon ska äta lite ost och kex och dricka ett gott vin:).

Hoppas ni har en fin fredag, så hörs vi lite senare:).

Av Emelie - 6 augusti 2015 08:09

Igår var vi bara hemma och hängde i trädgården, så jag passade på att knäppa av några somriga bilder på vår lilla mini:).

Vår sommarflicka som vattnar blommor.

Godmorgon! Sitter här med mitt morgonkaffe medan Felicia springer runt och leker i gräset. Sambon och Filippa ligger fortfarande kvar i sängen. Det är ännu en underbar sommardag, så härligt. Den här första semesterveckan går det verkligen inte att klaga på. Sol i massor har vi! Om några timmar ska vi åka hem till mina föräldrar och bada lite i deras pool och i eftermiddag ska vi hem till min mormor på middag. Hon bor i Eslöv och där ska Hasse Andersson sjunga ikväll, så vi har en glad och förväntansfull tjej här hemma som längtar efter Hasse Andersson och att få sjunga med:). Så jag kan inte tro annat än att det blir en riktigt bra dag;).

Av Emelie - 5 augusti 2015 20:49

Nu tänkte jag bildbomba er med bilder från Kolmården:).

Vi började i Bamses värld, där vi såg på teater och åkte lite karuseller:).

Filippa och en stor tiger;).

Sambon på språng:).

Delfinshowen som helt klart var det bästa på hela Kolmården.

Sedan åkte vi linbana...

Och tittade på bland annat giraffer.

Glasspaus;).

Vi avslutade dagen på lekplatsen och sen blev det även lite shopping av gosedjur och godis:).

Hejsan! Nu fick ni se en liten del av alla bilder som jag tog när vi var på Kolmården i måndags. Vi hade en supermysig och rolig dag med perfekt djurparksväder:). Så en mycket lyckad dag som Filippa pratar mycket om:).

Efter ovädret igårkväll med åska och regn blev det en superfin sommardag idag också:). Vi har bara varit hemma idag och tvättat ett gäng maskiner, men även njutit av solen och värmen i trädgården. Jag njuter verkligen av varje sekund av min semester, så himla skönt och välbehövligt med ledighet och massa tid med familjen.

Hoppas ni njuter av sol och sommar även om ni är tillbaka på jobbet! Kram på er, så hörs vi imorgon igen;).

Av Emelie - 4 augusti 2015 19:52

Här sitter vår härliga barnliga inne i Bamses hus på Kolmården:).

Hejsan! Sitter just nu i bilen och är snart hemma. Båda tjejerna har slocknat, så passar på att skriva några rader här inne:). Vi har haft en underbar vistelse uppe i Linköping hos fina vänner och en heldag på Kolmården. Får göra ett annat inlägg om det. Semester har startat på bästa sätt och värdet kan man inte klaga på, äntligen sommar:).

Nu ska jag luta mig tillbaka och mumsa på lite choklad som fick följa med ifrån Gränna där vi stannade på vägen:). Hoppas ni har en underbar sommarkväll! Kram kram

Av Emelie - 2 augusti 2015 09:09

Godmorgon! Precis ätit en riktigt god frukost, tog mig nämligen ut på en liten löprunda innan frukost, så det smakade extra bra idag kan jag säga. Men phuu...vad det var jobbigt, inte alls min grej att springa innan jag ätit något, så aldrig mer. Nu efteråt är det givetvis superskönt men man behöver lite energi innan man går ut och springer.

Igår jobbade jag sista dagen på några veckor, för nu har jag äntligen semester, bättre sent än aldrig:). Nu väntar 3 mysiga veckor med familjen och det ska bli så himla skönt att bara få vara ledig. Hoppas självklart på fint väder, men det kan man ju inte styra över. Idag efter lunch kör vi upp till Linköping och fina vänner. Imorgon åker vi och besöker Kolmården:). Så en riktigt bra start på semestern.

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen blir det lite packning! Fin söndag till er, så hörs vi snart igen;).

Av Emelie - 30 juli 2015 21:13

Två tjejer som är redo för att åka till pannkaksladan med pappa och mormor & morfar.

Vår lilla mini springer runt i solen, för idag har det faktiskt varit hel ok väder.

Godkväll! När jag cyklade till jobbet imorse laddade tjejerna för ett besök upp till Höganäs och pannkaksladan. Det har haft en superbra dag! Ätit pannkakor, hoppat i en hoppborg, tittat på djur och busat på lekplatsen var vad dom hade roat sig med, så det gick ingen nöd på dom om man säger så. Nästa gång ska jag följa med;). För mig har dagen gått snabbt, fullt upp att göra, så veckan springer verkligen på vilket är härligt, för nu är det inte långt kvar till min semester:).

Hoppas ni haft en bra dag & att solen kikat fram hos er också:). Kram

Av Emelie - 28 juli 2015 21:49

Vi hade som sagt en riktigt rolig helg i Viken hos våra vänner. Vi tjejer skålade i bubbel medan killarna var och golfade:).

Här är vi på väg ner mot hamnen.

En god mojito till förrätt:).

Sen blev det hälleflundra till varmrätt.

Lite bilder från vår helg blev det allt, även om det inte blev så många för jag glömde bort att jag hade kameran med mig sen:). Vår helg var superrolig, så det får nog allt bli en tradition varje sommar. En barnfri helg när det är Vikenfestivalen. Killarna får golfa på dagen och vi tjejer får ligga och dricka vin vid deras pool:). Nu blev det dock inget solande för oss vid poolen eftersom vädret svek oss. Men vi gjorde en liten utflykt till Höganäs och deras mysiga saluhall istället innan vi satte oss med varsitt glas bubbel;). Sen blev det restaurang och dans till midnatt, så en riktig toppen kväll!

Godkväll! Så var klockan redan alldeles för mkt, men dagen har gått supersnabbt och nu är det ju bara fyra dagar kvar till min semester, lång arbetsvecka med 6 dagar för mig, men imorgon är ju halva veckan gjord:). Ikväll har mina föräldrar varit här och fikat och pappsen har målat lite till oss:). Nu tänkte jag slå mig ner i soffan och se lite tv. Hoppas ni haft en bra tisdag, så hörs vi snart igen!

Av Emelie - 26 juli 2015 21:55

Idag blev det Söndagspizza till middag, vi tyckte det passade perfekt efter en rolig helg;).

Godkväll! Ja helgen den gick fort, men så himla skoj och mysigt vi har haft! En underbar helg med fina vänner. Egentligen är det min lediga måndag imorgon, men jag ska jobba extra. Vet att jag har mycket att göra så förhoppningsvis går dagen fort. För nu är det ju så att nedräkningen inför semestern är igång på riktigt, så dagarna får gärna gå fort:).

Det blev bara ett snabbt hej ifrån mig, men jag är så himla trött så jag tänkte gå och lägga mig snart:). Hoppas ni haft en bra helg, så hörs vi imorgon! Kramar

Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi