Inlägg publicerade under kategorin Familj

Av Emelie - 12 augusti 2014 13:34

Bästa tjejerna och finaste systrarna myser i vår säng:).

Imorse vaknade de samtidigt, klockan halv sju. Felicia sover fortfarande hela nätter och i sitt eget rum, sen vaknar hon allt ifrån halv sex och framåt. Vi försöker även natta dem samtidigt, vilket är väldigt skönt så att man får lite kväll.

Blev en löprunda imorse efter frukost, skönt när man är uppe tidigt och äter frukost och kan ge sig ut på en morgonlöprunda. Gillar att träna på morgonen och ha det gjort och så blir man så mycket piggare dessutom. Så första rundan för denna veckan är nu gjord:).

Hejsan! Vilket tråkigt väder vi har, regnskurarna avlöser varandra. Men jag fick i alla fall uppehåll när jag var ute och sprang min runda. Inga direkta planer på vad vi ska hitta på idag. Baka kan man ju alltid göra;). Hade även behövt se över Filippas garderob och rensa ur de kläder som börjar bli för små, så att vi kan köpa lite nya kläder till hösten! Så lite sånt småfix får det nog bli:).

Hoppas ni får en fortsatt toppen dag!

Av Emelie - 7 augusti 2014 19:32

Idag gjorde vi en utflykt till hallongården efter vi varit på BVC. Felicia var så duktig när hon fick sina sprutor, skrek bara en kort stund efteråt och än så länge mår hon bra och har ingen feber, så hoppas det förblir så:).

Hallondricka är ju självklart när man besöker Hallongården:).

Filippa fick pannkakor till lunch, så gissa om hon var nöjd:). Tyvärr fick vi flytta in och äta då det var fullt med getingar:(.

Pappa och dotter!

Fanns även lite djur att titta på.

Vi plockade även med oss hem lite hallon;).

Så gott med färska hallon!

Godkväll! Det blev riktigt fint väder, så efter BVC och vaccination som det blev för Felicia åkte vi till Hallongården som bara ligger 15 minuter bort med bilen, så perfekt liten utflykt. Lunch, tittande på djur och självplock av hallon blev det, en riktigt mysig dag!
Nu tänkte jag amma och natta lillasyster, sen blir det en kväll i trädgården med ett kallt glas Cola:).

Kram på er

Av Emelie - 4 augusti 2014 20:57

Efter att vi ätit glass igår, gick vi för att bada och svalka oss:).

Godkväll! Nu är vi hemma igen efter mysiga dagar i Linköping hos fina vänner. Vi har ätit så gott, druckit vin, badat och spelat spel till midnatt. Härlig liten minisemester vi började med, dagarna gick så himla fort bara, det är tur vi ses snart igen. Tänk att vi har fyra veckor kvar med en massa mys och utflykter, känns helt underbart! Nu tänkte jag fortsätta att packa upp allt så vi kan köra igång och börja tvätta imorgon.

Kram på er!

Av Emelie - 3 augusti 2014 17:59

Idag har vi haft en mysig förmiddag vid Göta kanal. Visst är det vackert!

Filippa tyckte det var skoj med broöppning och att titta på alla båtar.

Min fina sambo.

Barnen tittar på båtarna, väldigt fokuserade:).

Felicia sov sött i vagnen.

Glasspaus, frozen yoghurt glass med en massa gott:).

Filippa tyckte såklart det var supergott;).

Hej i värmen! Vi har verkligen toppen väder! Supervarmt och soligt som vi är så bortskämda med vid det här laget. Vi har det jättemysigt hos våra vänner. Äter och dricker gott och har det helt enkelt så trevligt man kan ha det. Idag gjorde vi en liten utflykt till Göta kanal, så himla vackert! Glassätande och mycket tittande på båtar:). Perfekt utflykt som uppskattades av både oss vuxna och barnen.

Nu ska jag inte sitta här mer...hoppas ni haft en fin helg!

Kram kram

Av Emelie - 2 augusti 2014 10:19

En god bullfrukost mumsade vi i oss innan vi körde norrut:).

Hejsan! Vi börjar vår semester med en liten tripp norrut. Nu är vi på väg mot Linköping och fina vänner. Känslan att vi har semester nu är så härligt! Vi tog det lugnt imorse och åt en god bullfrukost framför Nyhetsmorgon. Nu sitter vi i bilen på väg. Lillasyster sover och storasyster är glad för sin lilla påse med godsaker hon fick när vi satte oss i bilen och Pippi är på:). Så än så länge en väldigt lugn stund i bilen, men som sagt vi har inte kört så långt...

Önskar er en fin lördag & solig helg, så hörs vi snart igen;).

Av Emelie - 1 augusti 2014 20:37

Bjuder på lite bilder från gårdagens Diggiloo på Svaneholms slott i Skurup:).

Jag och Felicia.

Jämngamla kusinerna i sina tuffa hörselskydd!

Gårdagens Diggiloo var jättetrevligt! Picknick och underhållning i solen kan ju inte bli annat än bra;).

Godkväll! Nu äntligen har vi semester! Sambon jobbade sista dagen idag och vi har nu 4 härliga veckor ihop:). Vi har inte så mycket planerat mer än lite småutflykter och "piff" med huset, vilket känns jätteskönt! Ta dagarna som de kommer. Att vakna på morgonen och känna efter vad vi är sugna på att hitta på just den dagen, det är helt underbart! Men imorgon åker vi norrut för att hälsa på fina vänner, så jag får helt enkelt slita mig härifrån ett tag och fortsätta packa...är ju en del som ska med när man har två barn;).

Ha en fin kväll!

Kramar

Av Emelie - 19 juli 2014 19:38

Idag tillbringade vi några timmar på stranden, helt underbart var det!

Blev inget dopp för mig, men det var väldigt skönt att komma till havet där det fläktade lite till skillnad från i vår trädgård som var stekhet.

Jag och Filippa:).

Filippa njöt av en glass som höll på att smälta bort innan hon hann äta upp den:).

Hej på er i värmen! Ännu en fantastisk sommardag idag. Imorse bestämde vi oss för att köra till stranden några timmar. Skönt att komma iväg lite för i vår trädgård var det alldeles för varmt. Felicia låg och sov i sin vagn i skuggan mestadels av tiden på stranden. Vi andra i familjen njöt av havet och sanden mellan tårna:). Så det har varit en underbar dag!

Nu är det dags för mig att amma lillasyster och natta henne. Fin kväll till er!

Av Emelie - 17 juli 2014 09:43

Bästa stunden på dagen är helt klart morgonen när man är mammaledig, älskar frukost och att slippa stressa iväg till jobb och dagis. Filippa går ju på dagis, men det är ju inte så att hon måste vara där prick nio:).

Hejsan! Ännu en solig dag väntar! Riktigt varmt redan. Filippa är lämnad på dagis och Felicia sover, så jag borde passa på att gå ut på trädäcket och njuta av solen. I eftermiddag kommer mamma/pappa och syster hit med hennes familj. De behöver klippas så vad gör man inte för de närmsta. Annars kommer nog dagen spenderas ute i trädgården och till middag blir det grillat, vad annars en sommardag, hihi;).

Hoppas ni får underbar dag i sommarvärmen!

Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi