Av Emelie - 31 augusti 2016 20:35

Igår när vi badade tjejerna innan läggdags var dom extra glada och gosiga mot varandra, så himla söta.

Pusspuss syrran:).

Blev en del härliga bilder igår när tjejerna hade skoj i badkaret:).

Hejsan! Sitter och tittar på Idol och skrattar så högt emellanåt. Det är verkligen roligast med Idol nu i början, sen brukar jag tröttna och inte följa programmet direkt, men nu när det är uttagning tycker jag det är skoj:).
Hoppas ni haft en bra onsdag och Lill lördag, vi har haft supermycket på jobb och ikväll har jag varit och fixat mina naglar så denna dagen har verkligen gått jättefort.

Nu ska jag kika om vi har lite glass i frysen, blev så sugen;). Mysig kväll till er!

Av Emelie - 25 augusti 2016 21:27

I lördags hade vi kräftskiva hemma hos oss, det var så himla gott och vi hade en supertrevlig kväll med fina vänner.

Bjuder på denna bilden på mig själv:).

Hejsan! Långt mellan inläggen nu förtiden...funderar lite på om jag ska stänga ner bloggen eller inte, men sen är det så roligt att kunna gå tillbaka och titta. Får fundera lite och se hur det blir. En vecka har gått sen jag började jobba efter semestern och det har gått så fort. Man kommer verkligen in i jobbet snabbt även om man är lite trött och kanske inte riktigt är inne i vardagsrutinerna än.
Ikväll efter jobb har jag varit på öppet hus och shoppat fina kläder från Pomp de Lux. Så mycket fint alltså och det var svårt att välja ut vad man skulle handla på sig;).

Imorgon är det fredag, även om jag ska jobba på lördag så är det alltid lika skönt med just fredag:).

Av Emelie - 18 augusti 2016 21:45

Gårdagens lyxiga frukost med färska bär.

Godkväll! Dagens frukost såg inte riktigt ut såhär, men var god den också;). Första dagen på jobb är nu avklarad efter semestern. Alltid lite jobbigt att komma tillbaka när man varit ledig, men efter två kunder var man inne i det igen, sen har det varit full rulle hela dagen. Fredag imorgon sen helg så jag ska nog klara av denna korta veckan. I helgen ska vi ha kräftskiva här hemma med fina vänner och det ska bli så gott och trevligt. Så en riktigt rolig helg har vi att se framemot.

Nu ska jag slappa en liten stund i soffan innan sängen kallar, fortsatt mysig kväll till er!

Av Emelie - 16 augusti 2016 16:29

Efter vi varit på Astrid Lindgrens värld åkte vi vidare till Linköping för att hälsa på våra vänner. Vi hade en superhärlig helg. Vi kom upp på fredagskvällen och på lördagen gjorde vi en utflykt och cyklade längs Göta Kanal, så himla fint och mysigt.

Felicia åkte snålskjuts på pappa;).

Så stolt över barnen som cyklade över 1 mil. Men med lite muta och fika så brukar det mesta fungera:).

Vi hade en fantastisk dag och tur med vädret även om det var lite kallt emellanåt.

På söndagen turistade vi i Linköping. Först var vi på Länsmuseet där barnen & även David hade skoj. Felicia klättrade på en liten klättervägg precis som hon inte gjort något annat, så duktig.

Filippa pratar med statyn:).

Vatten är alltid skoj.

Vi besökte även gamla Linköping och åkte ett litet tuff tuff tåg till en lekplats bland annat.

Efter många försök fick vi till slut till en gruppbild på våra fina barn.

Våra busfrön.

Helgen avslutades med champagne.

Hejsan! Tisdag och min semester lider mot sitt slut. På torsdag börjar jag jobba igen. Samtidigt som jag gärna hade velat vara ledig lite till känns det skönt att komma tillbaka till rutiner. Jag mjukstartar med två dagars jobb denna veckan sen är jag ledig tre, så det ska nog gå bra:).

Av Emelie - 10 augusti 2016 09:15

Det var galet blåsigt här på Öland igår, vilket det verkar ha varit i övriga landet också. Idag har det kanske avtagit lite, men det blåser en hel del fortfarande. Vi var trots blåst en stund på stranden igår förmiddag.

Jag och mina fina tjejer.

Det blev en hel del fina foton på tjejerna som vi plockar med oss som fina semesterminnen.

Godmorgon! Vi vaknade upp till ännu en solig dag här på Öland. Tyvärr blåser det ganska mycket även idag. Våra planer för dagen blir nog ändå stranden en stund, sen tänkte vi åka och titta på karamellkokning:). Igår var vi på Solliden och Borgholms slott och kikade, så det får bli lite utflykter när värmen inte riktigt är med oss.

Hoppas ni får en fin dag!

Av Emelie - 8 augusti 2016 21:28

Förra veckan var vi på Astrid Lindgrens värld. Vi var där i två dagar och dom var magiska, tjejerna älskade verkligen stället. Så det blir nog ett besök dit igen redan nästa år:).

Lottas hus var en stor favorit.

Bilderna talar för sig själv tycker jag. Alla teatrar vi såg var så himla bra.

Felicia bredvid "Ronja".

Två glada och nöjda tjejer som även hann shoppa varsin pippiväska:).

Godkväll! Semestern rullar på, så det blir tyvärr inte så mycket bloggande. Vi hade som ni ser av bilderna två fantastiska dagar på Astrid Lindgrens värld. Bästa stället enligt våra tjejer.
Nu har vi rullat vidare med bilen efter en underbar helg i Linköping hos fina vänner och befinner oss på Öland. Vi hoppas få några fina dagar här innan vi beger oss hem igen.

Nu ska jag sluta skriva här och spela obligatorisk Yatzy med sambon;).

Av Emelie - 2 augusti 2016 21:32

För en vecka sedan var vi på Bakken. Vi tog först tåget upp till Helsingborg och sedan båten över till Helsingör innan vi åkte vidare mot Bakken. Här på bilden sitter kusinerna med varsin tablettask och är superglada och någon väldigt inne i sin godisask:).

Glad Flippis i Helsingör.

Tre glada busungar åker karusell.

Lycklig Felicia.

Hejsan! Det var en vecka sedan vi var på Bakken, men inte blivit att jag hunnit skriva om det förrän nu. Det var en härlig dag och barnen var superglada och tryckte det var skoj med karuseller. Jag tror dock dom hade haft ut mer av det om dom varit lite äldre. Jag själv älskar att åka karuseller och vet hur jag och mina systrar sprang mellan karusellerna när vi var små:).
Idag har kusinerna fått busa igen. Min syster och hennes familj har varit här och grillat. Vi tog även en tur till pudesjön så barnen fick bada:). Underbara semester alltså!

Av Emelie - 31 juli 2016 20:42

Två glada kusiner:).

I måndags var vi på Ängelholms hembygdspark med min syster och hennes familj. Vi köpte varsitt Öresund runt kort och bestämde oss för att åka till Ängelholm första dagen. (Kortet gäller i 2 dygn här i Öresunds området).

I parken fanns det lite djur att titta på:).

Det fanns självklart även en superfin lekplats och en linbana som blev en favorit hos barnen.

Vi hade strålande väder och en underbar dag.

Godkväll! Första semesterveckan lider mot sitt slut, men vi har redan hunnit med så mkt roligt och har mycket roligt kvar att se fram emot så det känns väldigt bra.
Helgen har dessutom spenderats med fina vänner, vilket avslutade denna första vecka på ett helt perfekt sätt även om man är lagom trött idag;).

Nu ska jag duka fram lite godis och varsin cola till oss:). Hoppas ni har en fin kväll!

Välkommen hit! Emelie heter jag och är 30 år. Bor i ett hus i Svedala med min underbara familj. Mamma till två fantastiska flickor, Filippa 3 år och Felicia 7 månader. Jobbar som frisör. Gillar att träna, alltifrån löpning till olika pass. Bakning, shoppi